st-pti: Re: (współ)dzielenie

Subject: RE: [st-pti] (współ)dzielenie
From: Piotr Karocki ####@####.####
Date: 1 Oct 2021 08:43:02 +0100

 Być może jest różnica jak między "copy" i "move" :)
 Kanapka nie wraca, ale książka do biblioteki wraca. Możemy się podzielić
księgozbiorem - każdy bierze po 5 książek na dany okres.
 Książka w postaci elektronicznej, którą z biblioteki pożyczamy (się nią
dzielimy, czy też biblioteka się dzieli nią z nami) - ale przecież tak
naprawdę robimy jej kopię; nałożone na ten proces DRM załatwia nam emulację
"zniknięcia" książki przy jej przekazywaniu.

 Ale czy może być dzielenie CPU, dysku, sieci, tak by każdy miał całość? Czy
to nie jest po prostu dzielenie albo "przestrzenne" (wybrany obszar na
dysku), albo "czasowe" (cały procesor, ale tylko przez chwilę)?

 Pełny dostęp do bazy danych - ale przecież, z fizycznego punktu widzenia,
na raz tylko jedno żądanie jest obsługiwane (no dobrze, może nie jedno,
tylko tyle ile wątków ma procesor). To prawie tak jak biblioteka, w której
byłoby tylu bibliotekarzy ile mamy wątków, i każdy robi ksero strony z
książki przed wydaniem tej strony klientowi.