st-pti: Shadow IT

Subject: Re: [st-pti] Shadow IT
From: Adrian ####@####.####
Date: 12 Mar 2021 04:54:48 +0000

Dzień dobry,

przez kilka lat obserwowałem nieco z boku (jako członek rady nadzorczej) proces ewoluowania Shadow IT w pewnej firmie z branży informatycznej.

W trakcie spotkań na których omawialiśmy to zjawisko, najczęściej używano anglojęzycznego terminu: "Shadow IT", ale sporadycznie pojawiało się "niejawne IT".

Jako praktykujący bezpiecznik, podpisuję się w pełnej rozciągłości pod stanowiskiem Bogdana.

Jako pracownik akademicki, chciałbym wskazać na kilka pozycji literaturowych wartych uwagi:

[1] http://www.sciencesphere.org/ijispm/archive/ijispm-070102.pdf

[2] https://www.researchgate.net/publication/262809695_Shadow_IT_Systems_Discerning_the_Good_and_the_Evil

[3] https://www.alexandria.unisg.ch/249621/1/1526-4830-1-SM.pdf

[4] https://www.amazon.com/dp/B08P857YFL/ref=cm_sw_r_sms_awdb_YR6T85AA8MD57FVPE27D?_encoding=UTF8&psc=1

Pozycja [4] jest (niestety) odpłatna, jednak z uwagi na dodatkowe materiały, w mojej opinii warta jest swojej ceny.

I jeszcze jedna rzecz: Shadow IT jest m.in. źródłem innowacyjnych pomysłów, a te korespondują z przyszłością IT.

Stąd — korzystając z okazji — chciałbym poinformować o przygotowaniach do realizacji projektu badawczego dot. Shadow IT przez Sekcję Przyszłości IT Polskiego Towarzystwa Informatycznego.

Z wyrazami szacunku,
Adrian Kapczyński

Prezes zarządu
Sekcja Przyszłości IT