st-pti: Re: Konsultacje w sprawie definicji pojęcia Informatyka

Subject: Re: [st-pti] RE: Konsultacje w sprawie definicji pojęcia Informatyka
From: Zygmunt Ryznar ####@####.####
Date: 20 Jun 2020 18:29:00 +0100

Szufladkowanie wiedzy to niebezpieczna czynność, bo jak się zatrzaśnie
szuflada i nie można jej otworzyć to ... nadaje się przeważnie do
wyrzucenia.
My dyskutujemy o informatyce dnia dzisiejszego a nie tej sprzed tysięcy lat
i z przedwczoraj. Sam z ciekawości poznawczej wszedłem ostatnio w temat
"bio-neuro-engineering"   (m.i. dzięki udziałowi w pracach IEEE-WG-P2731-
zostałem nawet członkiem 6-osobowej grupy wiodącej) jak ktoś ma chęć i
czas  albo nie wierzy mi -zapraszam do lektury :
 Research Gate:  DOI   10.13140/RG.2.2.26450.38080   lub
http://www.ryznar-zygmunt.eu/ipedia/brain-mind-interfaces.pdf   )
 co okazało się interdyscyplinarną fantastyczną przygodą, łączącą aspekty
informacyjne, techniczne, medyczne, biologiczne ....

Dlatego w oparciu o te powyższe i całe moje doświadczenia 64 lat kontaktu z
"informatyką" (licząc studia zagraniczne) chciałbym  określić informatykę
"szeroko" jako dziedzinę wiedzy o informacji w we wszystkich jej aspektach
(technicznych, poznawczych, technologicznych włączając biologiczne
przetwarzanie  informacji ..). Będzie to aktualne po wszewieki !
Pozdrawiam
Zygmunt Ryznar