st-pti: Re: [klio] [st-pti] RE: Konsultacje w sprawie definicji pojęcia Informatyka

Subject: RE: [st-pti] RE: [klio] [st-pti] RE: Konsultacje w sprawie definicji pojęcia Informatyka
From: Andrzej Dyżewski, ####@####.####
Date: 12 Jun 2020 14:58:57 +0100

"Plus ratio quam vis".

to dewiza Uniwersytetu Jagiellońskiego

która została przyjęta w 600 lat po założeniu tej uczelni. Tyle lat trwało, żeby znalazł się człowiek który taką dewizę wymyślił i został zaakceptowany.

Być może informatyka będzie musiała poczekać aż 600 lat, żeby dopracować się tak krótkiego i celnego hasła.

Obie załączane na tej liście próby opisania pojęcia informatyki prof. prof. Targowskiego i Sysły, to na ile je „przeczytałem ze zrozumieniem” są raczej drobiazgowymi analizami czym informatyka jest/była; i poza detalami, analizy to wbrew pozorom są zbieżne.

Nie wiem czy o to chodzi inicjatorowi dyskusji Wacławowi Iszkowskiemu, ale śmiem twierdzić, że poszukujemy teraz głównie syntetycznej, krótkiej, celnej definicji słowa informatyka.

Takiego "Plus ratio quam vis".

dla tej dziedziny techniki.

Najuprzejmiej, @dy