st-pti: Re: Konsultacje w sprawie definicji pojęcia Informatyka

Subject: Re: [st-pti] RE: Konsultacje w sprawie definicji pojęcia Informatyka
From: Zygmunt Ryznar ####@####.####
Date: 25 May 2020 15:27:37 +0100

"Najkrócej, można przyjąć, że informatyka jest nauką o przetwarzaniu
informacji przy użyciu środków technicznych". (M.Syslo)  Ja sformuowałbym
to tak:" Informatyka jest usługą  przetwarzania informacji przy użyciu
środków technicznych."
A teraz z innej "bajki":
Najbardziej zaawansowane  tworzenie-przetwarzanie  informacji  wykonuje
największy  biologiczny  "komputer" czyli  nasz mózg (100 mlrd neuronów,
tryliony powiązań a wszystko w trybie wielowątkowym), do którego poziomu
nie dorosly największe współczesne superkomputery.
Moim zdaniem informatyka zaczyna się rozmywać - albo krystalizować- jako
"embedded" w innych dziedzinach nauki
a sama już nią przestała być po osiągnięciu  stanu pewnego nasycenia.
Raczej wchodzi w sferę usług i jak inne dziedziny można ją obdarzać
atrybutem wiedzy (a nie nauki) i techniki.
Duża  kognitywna działalność badawcza  rozwija się np. w sferze
biomedical-neuroengineering gdzie próbuje się rozwikłać  chociażby
strukturę  zespołu biologicznych  sieci   neuronowych mózgu  na  razie
prawie bezskutecznie poprzez ANN (Artificial Neural Networks). Tutaj
matematycy próbują "rządzić" a informatycy  wspomagać   ale  bez  dogłębnej
wiedzy medycznej oraz bez zaawansowanego BCI (Brain Computer Interface)
nie mają szans.
Troszkę ostatnio próbowałem się tym zajmować, jak ktoś zna lepiej
problematykę " to niechaj zabierze głos ....aby moja wypowiedź nie była ino
głosem wołającego na puszczy".
Pozdrawiam serdecznie
Zygmunt Ryznar