st-pti: Wulgarne lody?

Subject: Re: [st-pti] Wulgarne lody?
From: Maciej M. ####@####.####
Date: 1 Feb 2020 17:16:14 +0000

Załączam poniżej wyjaśnienie otrzymane od Piotra Fuglewicza:

Historia była taka: kiedy w Ameryce Południowej wybuchła afera z jakimś
wulgarnym nazwaniem którychś Indian na które Word poprawiał w pierwszej
kolejności jakieś podobne słowo z błędem, MS podjął akcję. Dla każdego
języka europejskiego powstała w Dublinie (starali się mieć namywów) lista
słów do określenia, jako wulgarnych. Korektor miał zakaz poprawiania na
wszelkie formy takich słów. Dostaliśmy listę i budżet kilku tysięcy USD na
implementację. Lista polska była tworem wyobraźni jakiegoś kretyna (wyraz
uważany za wulgarny). Bohaterskim wysiłkiem wybroniliśmy balony i
mleczarnię, ale nie ze wszystkim nam tak dobrze poszło, jak widać po lodach
choćby. Co ciekawe, a właściwie oczywiste, dyskusje nad budżetem na sprawy
techniczne zawsze wygrywał MS, ale tutaj zażądaliśmy 50% więcej niż
proponowali i bez problemu dostali. Budżet był u nich w marketingu, nie w
developmencie.

Inny zabawny przypadek, zaimplementowaliśmy słownik wyrazów bliskoznacznych
Geller, Turczyn, Dąbrówka. Synonimami do ptaka, były tam pała, fujara,
kutas itd. Podchwycił to Weiss w Dzwonię do pani… i zadzwonił do MS Poland,
jako wietnamski student ornitologii, skarżąc się, że go promotor zrugał, bo
chciał student wzbogacić język pracy i użył słownika synonimów.

Pozdrawiam, MaciejS

sob., 1 lut 2020 o 10:15 Andrzej Dyżewski, pt ####@####.####