st-pti: Re: Kobiety w średniowieczu

Subject: RE: [st-pti] RE: Kobiety w średniowieczu
From: Piotr Karocki ####@####.####
Date: 23 Apr 2018 21:10:45 +0100

> Ciekawa uwaga o roli kobiet w średniowieczu.
> Może dlatego, że w tych Ciemnych Wiekach "mężczyzna" był na wagę złota.
 A moze dlatego, ze wtedy podstawą bylo jednak chrzescijanstwo, a zarowno
opis stworzenia z Księgi Rodzaju jak i pozniej w listach Pawła jest wyraznie
powiedziane że kobieta i mężczyzna są całkowicie sobie równi.

> "Szczyt humanizmu" jak Pan ironicznie pisze wyraża się w "Zarzadzanie
> zasobami ludzkimi."
 Ironia była cytatem z psychologa osobowości. Być może niedouczonego.

>Uznano wówczas, że obok takich zasobów jak 3 M (MONEY, MACHINE, MATERIAL)
>człowiek jest >najważniejszym ZASOBEM przedsiębiorstwa.
> Ponieważ on a nie maszyna wymyśla innowacje i gwarantuje patenty.
 I tym samym potwierdza się opinia psychologa.
To nie człowiek jest dla pracy/firmy, tylko odwrotnie, praca jest dla
człowieka. Człowiek jest wartością, nie to co jego zatrudnienie moze dac
firmie.
 Każdy człowiek ma taką samą wartosc. Czy to autor pomyslu Hyperloop (ktoś z
XIX wieku), czy Musk (który próbuje wcielac różne pomysly zbierane z wielu
lat), czy też człowiek w śpiączce leżący w szpitalu, z niewielkimi szansami
by kiedykolwiek z tego szpitala wyjsć. Niemowlak i staruszek 120 letni, z
pelnowymiarowym Alzheimerem. Ich wartość, i wartość szefa HR w najwiekszej
nawet firmie, sa dokladnie takie same.

 Próba sprowadzania człowieka do roli trybika, nawet i "dostawcy pomysłów",
jest antyhumanizmem. To nie ten nowy pomysł nadaje wartosć czlowiekowi ktory
go wymyślił, to ten człowiek nadaje wartosc temu pomysłowi. Pomysł sam z
siebie jest NIC nie warty.

 Patenty mają jakąś wartosc tylko dlatego, że są wytworem ludzkim. I trochę
tej wartosci czlowieka przeszło na jego dzieło.
 Pieniądze mają wartosc jakąś tylko dlatego, że mogę je spozytkować
charytatywnie. Gdy je wydaję na samego siebie, NIC nie znaczą i nie mają
ŻADNEJ wartości.

 Ale moze wystarczy tej wycieczki w aksjologię :)

---8<---
Piotr Karocki

Wszystko co jest poniżej jest samowolnym dopiskiem Google