st-pti: czy ryzyko ma liczbę mnogą

Subject: Re: [st-pti] czy ryzyko maliczbę mnogą
From: Marian ####@####.####
Date: 8 May 2012 13:54:44 +0100

Andrzeju,

wybacz mi moją neurotyczną reakcję i wywołanie przy tym formy
'publicystycznej' (Kuroniów. Michników) to moja uczuleniowa reakcja
sprzed lat. Co do innych form polsko-nowo-językowych, dobrze znasz moje
nastawienie i tu często byłeś dla mnie autorytetem a przynajmniej
konsultantem. Gorzej w tym przypadku z moim poczuciem  humoru.
'Wyleczyłem się' z ostrych reakcji na aktywo, ale wiele innych
poltranslacji z języków całkowicie obcych wywołuje drgania, nad którymi
nie jestem często w stanie zapanować. Równie często irytują mnie
'fachowe' zwroty fancy lingo (wszyscy rozumieją, ale nikt nie potrafi
wyjaśnić znaczenia). Samo zaś ryzyko (nie występujące w przyrodzie a
jeśli to co najwyżej w umyśle (niekoniecznie w świadomości) homo
sapiensa . To mocno mnie porusza, bo ryzkiem organizacyjnym /
informatycznym zajmowałem się i wciąż zajmuję wiem, że ryzyko jest jak
matka (jest tylko jedno) choć możliwych zagrożeń może być wiele. Tu
skończę by nie nudzić (nie wykładać). Przed trzema laty ogłosiłem papier
na temat pojęć mających uchodzić za informatyczne i wobec braku reakcji
postanowiłem skończyć z tematem. Nie oznacza to, że będę cicho godził
się na kwitnienie wiecia czy innego zielska w rodzaju zarządzania
czasem, ..., ..., czy zarządzania rozumem, ale 'będę to nie widział /
słyszał / rozpoznawał.' Jak widzisz nie udaje mi się zostać szczęśliwą
małpą.

Moc pozdrowień, Marian

adydlapti wrote:

>To miał być żart związany z tym, ze mówiliśmy o rzeczownikach bez liczby mnogiej (blm-ach). Akurat nazwiska są rzeczownikami z liczba mnogą, więc samo się prosiło, żeby ich w tej dyskusji tak użyć. Gdybym mówił o dynastiach „Karolów Gustawów”, Piastów czy Jagiellonów, to mimo liczby mnogiej chyba nikt by nie posądzał że chcę kogokolwiek obrazić. Chyba jesteśmy trochę przewrażliwieni epokowo.

> [...]

Marian Kuraś -- Cracow Academy of Economics, -- Dept. for I.S.
http://www.ki.ae.krakow.pl/~kurasm
+48 (12) 293 5235 --- ph.: tel.|fax --- +48 (12) 293 5047
Effort and Good Will are Nothing Unless They bring Success