st-pti: czy ryzyko ma liczbę mnogą

Subject: Re: [st-pti] czy ryzyko maliczbę mnogą
From: Marian ####@####.####
Date: 7 May 2012 15:51:48 +0100

Ale ryzyko (jak woda) ma tylko liczbę pojedynczą i trudno mówić o
'ryzykach', bo nawet jest to odbierane jak rydzyki.

Pozdrowienia, mq

adydlapti wrote:

>Znam przypadki literaturowe, gdzie ryzyko wystepuje w formie ogólniejszej, jakościowej, zerojedynkowej, natomiast rozpisuje się je na analizę zagrożeń (wiele punktów).
>
>I wtedy już nie ma kłopotu jak odmieniać.
>
>Natomiast jeśli język ma na to samo znaczenie dwa słowa: ryzyko i zagrożenie, to zaczynamy się zastanawiać, czym ryzyko rózni się od zagrożenia (moim zdanim niczym), a potem tworzymy liczbę mnogą, bo zaczyna nam nie pasować.
>
>ad

Marian Kuraś -- Cracow Academy of Economics, -- Dept. for I.S.
http://www.ki.ae.krakow.pl/~kurasm
+48 (12) 293 5235 --- ph.: tel.|fax --- +48 (12) 293 5047
Effort and Good Will are Nothing Unless They bring Success